Zespół

Wojciech Siedlecki

Zew wolności.

Zew wolności. Jako że od wczesnego dzieciństwa wpajano mu na różne sposoby poczucie obowiązku, odpowiedzialności i pracowitości, zaowocowało to ukończeniem stosownych nauk w terminie przewidzianym przez Ministerstwo Oświaty. Mając 18 lat i maturę w kieszeni, poczuł zew wolności i rzucił się na szerokie wody, byle dalej od domu rodzinnego, czyli na świeżo otwarty we Wrocławiu Wydział Lalkarski krakowskiej PWST. Z tytułem magistra sztuki ruszył na podbój polskich scen. W dossier: Bydgoszcz, Gorzów, Legnica, Kalisz, Poznań, Gniezno… Nyczak, Bunsch, Drzewiecki, Rościszewski, Łysak, Major, Raczak, Kruszczyński… Gustaw, Konrad, Wacław, Rejent, Papkin, Orcio, Hrabia Henryk, Ryszard III, Henryk V, Pan Jezus i Hitler…

Wojciecha Siedleckiego można zobaczyć w takich spektaklach jak: „Wigilijna opowieść” w reżyserii Józefa Jasielskiego,„Szpak Fryderyk” reż. Łukasz Gajdzis, „Pinokio” w reż. Roberta Drobniucha, ”Królowa Śniegu” w reż. Beniamina M. Bukowskiego, „Tiegenhof” w reż. Martiny Gredler, „Krótka rozmowa ze Śmiercią” w reż. Marcina Libera, „Lalka” w reż. Radosława Rychcika, „Mały Książę” reż. Bálint Szilágyi, „Cierpienia młodego Wertera” w reżyserii Marii Spiss,  „Sędziowie” w reżyserii Anny Augustynowicz,„966 czyli zmierzch bogów” w reż. Marcina Libera. Ostatnio zagrał w spektaklu „W małym dworku” Stanisława Ignacego Witkiewicza w reżyserii Jana Marka Kamińskiego.

Wojciech Siedlecki zagrał również w spektaklach: „Nie-Boska Komedia. Rzecz o krzyżu” reż. Piotr Kruszczyński, „Zjednoczenie dwóch Korei” reż. Łukasz Gajdzis,„Alicja. Pod żadnym pozorem nie idź tam” w reż. Justyny Łagowskiej, „Nasze miasto” reż. Piotr Kruszczyński,„Hotel pod Wesołym Karpiem” reż. Joseph Hendel, „Zbrodnia i kara” w reż. Małgorzaty Bogajewskiej, „Patron” w reżyserii Marii Spiss, „Listopad” reż. Tomasz Węgorzewski,„Mewa” reż. Maria Spiss,„Szajba” reż. Marcin Liber, „Klub Samotnych Serc PORTOFINO” reż. Łukasz Czuj, w „Piczomira Rebel” – czytaniu „Piczomiry, królowej Branlomanii” Aleksandra Fredry w reżyserii Marcina Libera, „Dożywocie-czytanie performatywne” w reż. Anny Augustynowicz, „Pan Geldhab-czytanie performatywne” w reżyserii Justyny Łagowskiej oraz „Rewizorze” w reż. Justyny Łagowskiej.

Aktualnie przygotowuje się do premier sztuk: „Empuzjon” wg powieści Olgi Tokarczuk w reżyserii i adaptacji Radosława Rychcika oraz „Czekając na Godota” Samuela Becketta w reżyserii Pawła Łysaka.